Polacy ruszyli do sklepów po wodę i wentylatory
Z powodu upałów błyskawicznie rośnie popyt na napoje, lody i sprzęt chłodniczy. Ich sprzedaż może być w tym roku rekordowa. Dla wielu firm lato to okazja, aby odrobić straty z pierwszego półrocza
– Z powodu wysokiej temperatury napoje wręcz znikają z półek sklepowych, co przekłada się na wzrost liczby zamówień – mówi Iwona Jacaszek, dyrektor do spraw korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska, lidera polskiego rynku napojów bezalkoholowych. Szczególnie dobrze sprzedaje się woda butelkowana. W 2009 r. według firmy Nielsen przeznaczyliśmy na nią ok. 2,5 mld zł. W tym roku nasze wydatki powinny być znacznie wyższe.
Woda na wagę złota
W Żywcu Zdroju, liderze polskiego rynku wody butelkowanej, przyznają, że obecnie mają o ok. 40 proc. zamówień więcej niż w czerwcu.
– Z zapowiedzi meteorologów wynika, że lipiec powinien być dla nas udany. Jeżeli upalny będzie także sierpień, to sprzedaż wody ma szansę urosnąć w tym roku o kilkanaście procent – mówi Leszak Rodak, dyrektor generalny Polskich Zdrojów, dystrybutora Cisowianki, gracza numer dwa w branży. Zapowiada, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta