Po zmianie zamówienia trzeba anulować paragon
Jeżeli po przyjęciu zaliczki i wystawieniu paragonu klient zmienia decyzję co do rodzaju zamawianego produktu, zachodzi konieczność wystawienia nowego paragonu fiskalnego dokumentującego otrzymaną zaliczkę na poczet nowego zamówienia
Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Katowicach z 28 czerwca 2010 r. (IBPP1/443-573/10/AW).
Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej mebli. Przy zakupie mebli klient zobowiązany jest wpłacić zaliczkę, a przed wydaniem towaru uzupełnić ją do wysokości 100 proc. wartości zamówienia. Zgodnie z przepisami rozporządzenia ministra finansów z 18 grudnia 2009 r., regulującego m.in. zasady wystawiania faktur, spółka wystawia faktury na sprzedany towar lub na wpłaconą zaliczkę. Każda transakcja ewidencjonowana jest w kasie rejestrującej.
W świetle § 10 ust. 4 pkt 6 rozporządzenia faktura stwierdzająca otrzymanie części lub całości należności przed wydaniem towaru powinna zawierać m.in. dane dotyczące zamówienia. Zdarza się jednak, że po przyjęciu od klienta zaliczki i wystawieniu faktury VAT na tę zaliczkę klient zmienia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta