Muzeum zrywa szmaty
Dzisiaj z zabytkowej elewacji Muzeum Narodowego mają zniknąć płachty reklamowe. – Tym śladem powinni pójść wszyscy – twierdzą eksperci, wskazując na estetyczny bałagan w stolicy.
Dyrekcja Muzeum Narodowego najpierw pozwoliła przez lata wieszać płachty na budynku, a teraz z ich ściągania robi medialne widowisko. Dziś na godz. 13 zaplanowano oficjalne zdarcie płacht. – Troszczymy się o przestrzeń publiczną. Chcemy, by nasze budynki uwodziły swym wyglądem, a nie reklamami. Zależy nam, by odzyskały swój dawny blask – mówi Agnieszka Jasińska z MN.
Na usunięcie bannerów zgodzili się sponsorzy placówki, czyli Polkomtel i PKN Orlen. To precedens: reklamodawcy zauważyli szansę na promowanie swoich marek w porządkowaniu przestrzeni publicznej, a nie jej zaśmiecaniu.
Muzeum to nie słup
– Zostało to z nami uzgodnione. Wspólnie z muzeum pracujemy nad nową koncepcją wizualizacji, która będzie najbardziej efektywna w komunikacji zarówno dla muzeum, jak i dla sponsora – odpowiada Elżbieta Sadowska z firmy Polkomtel SA.
– Bardzo dobrze, że płachty znikają. Muzeum to nie słup ogłoszeniowy,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta