Winne przede wszystkim kompleksy
Kompetentny menedżer to dobry fachowiec i ktoś, kto potrafi osiągnąć cele wyznaczone przez pracodawcę oraz wykorzystać predyspozycje podwładnych. Powinien więc umieć zorganizować pracę swoją i zespołu.
Dobrze zorganizowany menedżer nakierowuje podwładnych na cel, skoryguje też ich działania. Niektórzy menedżerowie takie porozumienie potrafią osiągnąć instynktownie, ale wielu też dobrej organizacji pracy musi się nauczyć. Podczas szkoleń, a potem także w trakcie indywidualnego coachingu.
Dlaczego wielu kierowników ma problem z dobrą organizacją pracy: swoją i zespołu? – Z mojego doświadczenia w pracy z menedżerami w ich własnych firmach i podczas szkoleń dochodzę do wniosku, że winni są oni sami – mówi wprost Michał Cieślak, psycholog biznesu, partner platformy szkoleniowej Korporacja z Duszą. – Po pierwsze, z powodu własnych kompleksów. Szczególnie dotyczy to mężczyzn i ich konfrontacyjnego podejścia do współpracowników, przez co firma traci synergię w projektach. Po drugie, z powodu nieumiejętności odraczania zysków i działań krótkoterminowych. Obserwuję też tzw. efekt szklanego sufitu – kobiety nie mogą awansować na wyższe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta