Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wizja wolności według surrealisty

25 lutego 2011 | Po godzinach | Monika Banach

 

 

Bunuel mówił, że „Droga Mleczna", „Dyskretny urok burżuazji" i „Widmo wolności" (pokaz w Iluzjonie w niedzielę o godz. 20) układają mu się po latach w rodzaj tryptyku o poszukiwaniu prawdy. Tryptykiem paryskim nazywane są dwa ostatnie z tych filmów (razem z „Mrocznym przedmiotem pożądania"). W przypadku tego mistrza można dowolnie zestawiać jego dzieła, dobierając w cykle związane z ewolucją stylistyki surrealistycznej albo z demaskowaniem konwenansów społecznych. Duch surrealizmu ożywa też w późnym „Widmie wolności", gdzie swoboda jest tylko złudzeniem.

Brak okładki

Wydanie: 8862

Spis treści

Pięknie mieszkać

Zamów abonament