Przekąski kuszą nowych wytwórców
Polacy wydają rocznie na chipsy i paluszki 2 mld zł. Producentom zagraża kolejny rywal. Do gry włączyły się przedsiębiorstwa oferujące dotąd bakalie
Prawie kilogram (0,9 kg) chipsów zje statystyczny Polak w 2015 r., o 12,5 proc. więcej niż w ubiegłym roku – szacuje firma badawcza Euromonitor International.
– Sprzedaż słonych przekąsek będzie w Polsce nadal rosnąć, ponieważ ich spożycie jest ciągle niższe niż w wielu krajach europejskich – mówi „Rz" Paweł Chrościcki, dyrektor generalny PepsiCo odpowiadający za segment przekąsek. Firma ta, do której należy m.in. marka Lay's, jest liderem rynku słonych przekąsek wartego, według Nielsena, ponad 2 mld zł.
W czołówce branży jest także The Lorenz Bahlsen Snack-World, właściciel m.in. marki Lajkonik. Łączne udziały tych dwóch graczy wynoszą ok. 60 proc. rynku.
Euromonitor policzył, że w ubiegłym roku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
