Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przekąski kuszą nowych wytwórców

25 lutego 2011 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Ale i w Polsce możemy się spodziewać rosnącej sprzedaży.  Nic dziwnego, że przybywa producentów.
źródło: Rzeczpospolita
Ale i w Polsce możemy się spodziewać rosnącej sprzedaży. Nic dziwnego, że przybywa producentów.

Polacy wydają rocznie na chipsy i paluszki 2 mld zł. Producentom zagraża kolejny rywal. Do gry włączyły się przedsiębiorstwa oferujące dotąd bakalie

Prawie kilogram (0,9 kg) chipsów zje statystyczny Polak w 2015 r., o 12,5 proc. więcej niż w ubiegłym roku – szacuje firma badawcza Euromonitor International.

– Sprzedaż słonych przekąsek będzie w Polsce nadal rosnąć, ponieważ ich spożycie jest ciągle niższe niż w wielu krajach europejskich – mówi „Rz" Paweł Chrościcki, dyrektor generalny PepsiCo odpowiadający za segment przekąsek. Firma ta, do której należy m.in. marka Lay's, jest liderem rynku słonych przekąsek wartego, według Nielsena, ponad 2 mld zł.

W czołówce branży jest także The Lorenz Bahlsen Snack-World, właściciel m.in. marki Lajkonik. Łączne udziały tych dwóch graczy wynoszą ok. 60 proc. rynku.

Euromonitor policzył, że w ubiegłym roku...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8862

Spis treści

Pięknie mieszkać

Zamów abonament