Kosmici wypromują żubra
Jak wypędzić z Polski białe niedźwiedzie opowiada prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke
Rz: Co pan widzi, kiedy patrzy na białą kostkę?
Rafał Szmytke, prezes POT: – (śmiech) Widzę moc możliwości.
Pytam, bo jak czytałem, biała kostka z napisem „Polska" ma być jedynym z elementów promocji naszego kraju podczas tegorocznych targów turystycznych w Berlinie. O co tu chodzi?
– Biała kostka jest jedynie symbolem, elementem, który ma być wykorzystany w interaktywnej grze podczas gali otwierającej targi. W tej grze weźmie udział prawie 5 tysięcy gości, ludzi z branży turystycznej z całego świata.
Każdy może zobaczyć w kostce coś innego. Dlatego jest biała i dlatego towarzyszy jej hasło „Move your imagination". Chcemy uruchomić wyobraźnię zebranych. Dzięki tej kostce każdy będzie miał udział w tym, co się będzie działo na scenie. To taki human joystick – kiedy większość ludzi będzie się obracać w prawo lub ruszy ręką, ruch kostki spowoduje wybór filmu, obrazu, który będzie prezentowany na ekranie w technice 3D.
„Polska jako kraj intrygujący i oryginalny, młody duchem, odważnie stosujący nowoczesne rozwiązania" – mówił pan podczas wstępnej prezentacji tego projektu. Jak chcecie to pokazać? Jak chcecie wypromować Polskę bez emblematów tradycyjnie kojarzących się z naszym krajem: żubra, Chopina, górala, wycinanki ludowej i wódki?
–...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
