Polskie wódki płyną do Chin
Rodzime firmy chcą wykorzystać boom na azjatyckich rynkach
Chiny są niekwestionowanym liderem globalnego rynku napojów spirytusowych. Ich pozycja nie będzie zagrożona także w kolejnych latach. International Wine and Spirit Research szacuje, że w 2015 r. Chińczycy kupią niemal 7,7 mld l mocnych alkoholi, o niemal 8 proc. więcej niż w 2009 r. W tym samym czasie popyt na wyroby spirytusowe w Polsce, 14. rynku świata, skurczy się o ponad 4 proc., do ok. 313 mln l.
– Obecnie w Chinach najpopularniejsze są whisky i koniaki, ale wódka ma także duży potencjał wzrostu – mówi „Rz" Charles Gibb, prezes...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta