Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kosmetyczna zadyszka

21 marca 2011 | Ekonomia | Anita Błaszczak
Powolny wzrost polskiego rynku
źródło: Rzeczpospolita
Powolny wzrost polskiego rynku

Po latach wzrostu sprzedaż kosmetyków w Polsce zwolniła

 

– Czeka nas kolejny rok zadyszki – przewiduje Henryk Orfinger, prezes Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego i szef Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris, jednej z największych krajowych firm w tej branży.

Najnowsze dane rynkowe dowodzą, że lata hossy producenci kosmetyków mają na razie za sobą, choć część firm zanotowała w 2010 roku dwuprocentowe zwyżki sprzedaży.

Według firmy badawczej Euromonitor na produkty kosmetyczne i toaletowe Polacy wydali w ub.r. ponad 12 mld zł. To sporo, ale tylko o 5 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy wydatki wzrosły prawie o 10 proc. Ten rok może być jeszcze słabszy: Euromonitor prognozuje tu ok. 2-proc. wzrost.

W dodatku,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8882

Spis treści
Zamów abonament