Kosmetyczna zadyszka
Po latach wzrostu sprzedaż kosmetyków w Polsce zwolniła
– Czeka nas kolejny rok zadyszki – przewiduje Henryk Orfinger, prezes Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego i szef Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris, jednej z największych krajowych firm w tej branży.
Najnowsze dane rynkowe dowodzą, że lata hossy producenci kosmetyków mają na razie za sobą, choć część firm zanotowała w 2010 roku dwuprocentowe zwyżki sprzedaży.
Według firmy badawczej Euromonitor na produkty kosmetyczne i toaletowe Polacy wydali w ub.r. ponad 12 mld zł. To sporo, ale tylko o 5 proc. więcej niż rok wcześniej, gdy wydatki wzrosły prawie o 10 proc. Ten rok może być jeszcze słabszy: Euromonitor prognozuje tu ok. 2-proc. wzrost.
W dodatku,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
