Za zmarnowany urlop trzeba też przeprosić
Wyrównanie krzywdy wyrządzonej przez biuro podróży wskutek naruszenia prawa do udanego wypoczynku musi być adekwatne do tego naruszenia
Sąd Najwyższy za nieadekwatne uznał żądanie sześciokrotnych przeprosin w prasie: na pierwszych stronach „Prawa co dnia" oraz dodatku „Rz" – „Moje Podróże". Domagali się tego w pozwie skierowanym przeciwko TUI Poland Piotr K. oraz czworo członków jego rodziny.
Przykra niespodzianka
Piotr K. zawarł z tą firmą 13 grudnia 2005 r. umowę o świadczenie usług turystycznych, obejmującą pobyt od 22 do 29 grudnia 2005 r. dla pięciu osób na Lanzarote, jednej z Wysp Kanaryjskich, w apartamencie czterogwiazdkowego hotelu z opcją all inclusive. W sumie zapłacił ponad 12 tys. zł. Umowa przewidywała, że turyści dojadą na miejsce na własny koszt. Dotarli tam dopiero 26 grudnia, bo wcześniej spóźnili się na samolot.
Na miejscu się okazało, że hotel daleko odbiegał od standardu czterogwiazdkowego. Zakwaterowano ich w zawilgoconym i zarobaczonym pokoju. Po zgłoszeniu reklamacji dostali dwa oddzielne pokoje, ale także z zaciekami na ścianach, zagrzybione. Płytki w łazience odpadały,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta