Bardzo tanio jest tylko w reklamach
Kredyty gotówkowe - niskie oprocentowanie dostępne dla nielicznych klientów. Zniżki w prowizjach uwarunkowane założeniem konta. Informacje o miesięcznym koszcie utrudniające porównywanie ofert. To najczęściej spotykane obecnie chwyty marketingowe banków
Bank Zachodni WBK do swojej kampanii reklamowej po raz kolejny ściągnął zagraniczną gwiazdę. Tym razem hiszpański aktor Antonio Banderas reklamuje kredyt gotówkowy.
Głównym hasłem tej promocji jest oprocentowanie w wysokości 5,99 proc. Kusząca stawka, ale trudna do uzyskania. Banki bardzo często stosują tę metodę. Podają w reklamach minimalną stawkę. W praktyce stosują widełki uzależnione np. od zdolności kredytowej.
Tak jest też w BZ WBK. Oprocentowanie waha się od 5,99 do 20,99 proc. Na najniższą stawkę może liczyć jedynie garstka najlepszych klientów.
6,99 proc. to nominalna stawka w PKO BP, rzeczywista to już 27,77 proc.
Odsetki to jednak tylko jeden z elementów kosztów. Trzeba też pamiętać o prowizji. BZ WBK może ją obniżyć, ale po spełnieniu określonych warunków. Klienci, którzy założą konto Wydajesz & Zarabiasz Plus, zapłacą prowizję o 40 proc. niższą. Taka sama zniżka przysługuje tym, którzy zdecydują się na kartę kredytową. Promocje można łączyć. Trzeba tylko...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta