Euro 2012, czyli sposób na biznes
Od stoiska z lodami przez objazdowy grill po koszulki – na tym Polacy chcą zarobić
844 mln zł – tyle w czerwcu przyszłego roku wydadzą w Polsce zagraniczni turyści, którzy przyjadą na piłkarskie mistrzostwa Europy, wynika z raportu przygotowanego na zlecenie PL.2012, spółki koordynującej przygotowania do turnieju. W sumie dzięki organizacji Euro 2012 polska gospodarka ma zyskać w latach 2008 – 2020 prawie 28 mld zł. Dlatego wielu rodaków szuka swojego sposobu na zarobek w tym czasie.
Popcorn i baloniki
We Wrocławiu, jednym z miast gospodarzy, już w 2009 r. zaczął się nabór wniosków dofinansowanego ze środków unijnych projektu „Eurobiznes 2012". – Jego celem było zachęcenie kobiet do stworzenia własnych firm, które dzięki mistrzostwom mogłyby zostać wypromowane lub ugruntowałyby swoją pozycję na rynku – tłumaczy Karolina Serewiś z Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej we Wrocławiu, która realizowała projekt. Efekt: powstały 23 nowe firmy.
– Jeżeli pomysł nie jest związany tylko z Euro 2012, jest szansa, że ten turniej będzie trampoliną do odbicia się i osiągnięcia biznesowego sukcesu – uważa Dominika Staniewicz, ekspert BCC ds. rynku pracy.
Liczy na to Monika Hibner, która w ramach unijnego wsparcia otworzyła we Wrocławiu herbaciarnię Czajownia. – Dla mnie Euro 2012 było tylko pretekstem do zrealizowania pomysłu, który od dawna chodził mi po głowie – opowiada...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta