E-sklepy nie zawsze uczciwe
Sprzedawca internetowy musi oddać całość zapłaconej kwoty, jeśli klient korzysta z prawa do zwrotu towaru
Niestety, nie wszyscy sprzedawcy przestrzegają tego obowiązku. Pokazuje to jedna z ostatnich decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który skontrolował przedsiębiorcę prowadzącego sklep internetowy www.mediasklep.pl. W jego regulaminie znalazł się zapis, że w razie zwrotu towaru przez klienta sprzedawca oddaje mu zapłatę, ale odlicza sobie 5 proc. „kosztów manipulacyjnych".
Prawo do zwrócenia towaru zakupionego w e-sklepie bez podawania przyczyn w ciągu dziesięciu dni gwarantuje art....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta