Pióra wracają do łask
Mimo że jako narzędzie do pisania króluje elektronika, luksusowe pióra trzymają się w Polsce mocno. I choć są kupowane tylko przy szczególnych okazjach, mają wielu zwolenników
PIOTR MAZURKIEWICZ
Wydawałoby się, że w dobie coraz powszechniejszych nie tylko komputerów, ale też tabletów czy smartfonów mało kto przywiązuje wagę do tak staromodnych przyborów jak ekskluzywne pióro. Korzystanie z niego jest kłopotliwe: nie tylko można pobrudzić ręce czy ubranie, ale trzeba jeszcze pamiętać o uzupełnianiu atramentu.
Nic bardziej błędnego. Rynek ma się dobrze i systematycznie rośnie. Firmy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów: można kupić specjalne pióra np. dla osób leworęcznych.
*
Sprzedaż produktów marek Parker i Waterman w tym roku notuje kilkuprocentowy wzrost. Prognozy zarówno na IV kwartał, jak i na rok 2012 są optymistyczne. – Klienci kupują coraz więcej produktów klasy średniej (powyżej 200 zł) i luksusowej (powyżej 800 zł) – mówi Ryszard Hadam z firmy Newell Rubbermaid Poland, do której należą dwie najpopularniejsze marki na rynku.
– Artykuły piśmiennicze w grupie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta