Brytyjska żywność mniej atrakcyjna
Kurs akcji największego brytyjskiego producenta żywności (353,3 mln dol. wartości rynkowej) załamał się w Londynie o 41,7 proc., gdy firma niespodziewanie zapowiedziała gorsze roczne wyniki z powodu trudnych warunków i konkurencji.
Wyniki III kw. są znacznie poniżej oczekiwań, a roczny zysk operacyjny będzie zapewne niższy od prognoz rynku – ogłosiła Premier Food.
Właściciel pieczywa marki Hovis, kremu Ambrosia, sosów Bisto i Sharwood oraz zup Batchelor zmniejszył w III kw. wielkość sprzedaży o 8 proc., w tym pieczywa o 13,5 proc., z powodu trudnych warunków i ostrej konkurencji w segmencie artykułów konsumpcyjnych.
– Ponieważ firma nie spodziewa się szybko poprawy sytuacji, ustaliła działania mające zwiększyć jej rentowność – ogłosił prezes Michael Clarke.
Spółka skupi się na ośmiu wiodących markach, sprzeda część aktywów, zmniejszy koszty, rozwinie marketing i usprawni sprzedaż. Zacznie od rozmów z bankami o nowych umowach i mechanizmach refinansowania.