Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bez dobrej marki nawet najlepszy towar nie ma szans na zdobycie rynku

16 listopada 2011 | Prawo i praktyka | Ewa Kacperek Aleksandra Kuc Piotr Zawadzki

Logo informuje nie tylko o pochodzeniu produktu, ale także o jego cechach, a często jego wysokiej jakości. Kojarzy się z nią pojęcie renomy, a produkt markowy to artykuł renomowany, czasem wręcz luksusowy

Markowy znaczy rozpoznawalny. Gdy  rozpoznawalność łączy się z przekonaniem o szczególnej wartości oferowanych dóbr, można już mówić o dużym marketingowym sukcesie.

Marka to pojęcie wieloznaczne. Najczęściej kojarzy się ze znakiem rozpoznawczym produktów lub usług, a więc ze znakiem towarowym bądź usługowym. Oznacza zatem logo, względnie logotyp. Często ma jednak inne konotacje. Niekiedy jest równoznaczne z terminem „model”, a często występuje zamiennie z pojęciem firmy. Blisko wiąże się również z ideą trade dressu określanego jako zbiór charakterystycznych cech lub motywów, zwłaszcza graficznych, obejmujących produkt, jego opakowanie lub otoczenie oraz identyfikujących jego pochodzenie z konkretnego źródła.

Marka, nawet bez dodatkowych określeń, stanowi nie tylko informację o pochodzeniu towaru, ale także o jego cechach, a często jego wysokiej jakości. Z marką kojarzymy pojęcie renomy, a produkt markowy to produkt renomowany, czasem wręcz luksusowy.

W języku prawa

Marka to...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9082

Wydanie: 9082

Spis treści
Zamów abonament