Bez dobrej marki nawet najlepszy towar nie ma szans na zdobycie rynku
Logo informuje nie tylko o pochodzeniu produktu, ale także o jego cechach, a często jego wysokiej jakości. Kojarzy się z nią pojęcie renomy, a produkt markowy to artykuł renomowany, czasem wręcz luksusowy
Markowy znaczy rozpoznawalny. Gdy rozpoznawalność łączy się z przekonaniem o szczególnej wartości oferowanych dóbr, można już mówić o dużym marketingowym sukcesie.
Marka to pojęcie wieloznaczne. Najczęściej kojarzy się ze znakiem rozpoznawczym produktów lub usług, a więc ze znakiem towarowym bądź usługowym. Oznacza zatem logo, względnie logotyp. Często ma jednak inne konotacje. Niekiedy jest równoznaczne z terminem „model”, a często występuje zamiennie z pojęciem firmy. Blisko wiąże się również z ideą trade dressu określanego jako zbiór charakterystycznych cech lub motywów, zwłaszcza graficznych, obejmujących produkt, jego opakowanie lub otoczenie oraz identyfikujących jego pochodzenie z konkretnego źródła.
Marka, nawet bez dodatkowych określeń, stanowi nie tylko informację o pochodzeniu towaru, ale także o jego cechach, a często jego wysokiej jakości. Z marką kojarzymy pojęcie renomy, a produkt markowy to produkt renomowany, czasem wręcz luksusowy.
W języku prawa
Marka to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta