Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ochrona możliwa jest także bez rejestracji

16 listopada 2011 | Prawo i praktyka | Piotr Zawadzki Aleksandra Kuc Ewa Kacperek

Ochrony marki można domagać się także na podstawie przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

Nie wszystkie dobra niematerialne, które stanowią lub składają się na markę, wymagają bezwzględnie rejestracji. Jakkolwiek w wypadku znaków towarowych i wzorów przemysłowych rejestracja jest zalecana, to jednak ochrona możliwa jest także bez niej.

Po prostu uczciwie

Ochrony marki można domagać się także według ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Zakazuje ona m.in. takiego oznaczania towarów lub usług, które może wprowadzić klientów w błąd co do ich pochodzenia. Ustawa zabrania również naśladowania gotowego produktu, a w szczególności kopiowania jego zewnętrznej postaci, jeżeli może to wprowadzić klientów w błąd co do tożsamości producenta lub produktu.

Czynem nieuczciwej konkurencji jest ponadto takie oznaczenie przedsiębiorstwa, które może wprowadzić klientów w błąd co do jego tożsamości, w szczególności przez używanie cudzej firmy, godła lub innego charakterystycznego symbolu.

Jakie żądania

Uczciwemu przedsiębiorcy przysługują roszczenia typowe dla ochrony dóbr niematerialnych, tj. między innymi roszczenie o zaniechanie naruszeń, prawo żądania usunięcia skutków niedozwolonych działań czy roszczenia odszkodowawcze. Żądania te można podnosić również w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9082

Wydanie: 9082

Spis treści
Zamów abonament