Jak zapobiegać stratom – trzeba kontratakować
Naruszenie praw do marki oznacza poważne zagrożenia nie tylko jej funkcji reklamowych, ale i samego istnienia
Efemeryczna natura renomy czy rozpoznawalności rynkowej zmusza przedsiębiorców do szczególnych aktów staranności. Każde naruszenie wyłącznych praw przez nieuczciwego konkurenta, podobnie jak i każde marketingowo niekorzystne zdarzenie na rynku, wymaga szybkiej i zdecydowanej reakcji.
Naruszenie praw do marki i szkodliwa plotka czy przykładowo wejście oznaczenia do mowy potocznej stanowią poważne zagrożenia nie tylko jej funkcji reklamowych, ale i samego istnienia.
W praktyce sądowej przyjmuje się czasem, że kilkuletnie trwanie określonego stanu rzeczy na rynku może sankcjonować niektóre przypadki naruszeń chronionych praw i interesów. Na przykład upodobnienie konkurencyjnych towarów do wprowadzonego wcześniej na rynek oznaczenia lub wzoru może z czasem sprawić, że znak lub wzór pierwotnie bardzo oryginalny stanie się w konsumenckiej świadomości jedynie oznaczeniem rodzajowym.
Konsumenci będą sądzić, że tak wygląda pewien rodzaj produktu, wytwarzanego wszakże przez różnych producentów, a więc nie tylko przez producenta, który pierwszy wprowadził je na rynek. Jeżeli sprawa o takie naruszenie trafi do sądu ze znaczącym opóźnieniem, sąd może oddalić...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta