Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trudno rozliczyć świąteczne prezenty

16 listopada 2011 | Prawo | Przemysław Wojtasik

Firmy, które przekazują klientom okolicznościowe upominki, nie zawsze mogą je zaliczać do podatkowych kosztów

Prezenty dla kontrahentów to miły świąteczny zwyczaj, a jednocześnie zachęta do kontynuowania współpracy. Najwyższa pora pomyśleć nad ich wyborem. Tym bardziej  że rodzaj upominku, jego wartość i krąg obdarowanych mają olbrzymi wpływ na rozliczenie podatkowe.

– Przede wszystkim trzeba ocenić, czy firma wręcza je po to, aby zachęcić klientów do zakupów (reklama), czy też chce zbudować swój pozytywny obraz poprzez wystawne działania (reprezentacja) – mówi Katarzyna Szafrańska-Blank, doradca podatkowy, starszy menedżer w PwC. – Gadżety reklamowe można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Wydatków na prezenty, które wiążą się z reprezentacją, nie da się odliczyć.

Niestety, granica między reklamą a reprezentacją jest bardzo cienka. Widać...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9082

Wydanie: 9082

Spis treści
Zamów abonament