Trudno rozliczyć świąteczne prezenty
Firmy, które przekazują klientom okolicznościowe upominki, nie zawsze mogą je zaliczać do podatkowych kosztów
Prezenty dla kontrahentów to miły świąteczny zwyczaj, a jednocześnie zachęta do kontynuowania współpracy. Najwyższa pora pomyśleć nad ich wyborem. Tym bardziej że rodzaj upominku, jego wartość i krąg obdarowanych mają olbrzymi wpływ na rozliczenie podatkowe.
– Przede wszystkim trzeba ocenić, czy firma wręcza je po to, aby zachęcić klientów do zakupów (reklama), czy też chce zbudować swój pozytywny obraz poprzez wystawne działania (reprezentacja) – mówi Katarzyna Szafrańska-Blank, doradca podatkowy, starszy menedżer w PwC. – Gadżety reklamowe można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Wydatków na prezenty, które wiążą się z reprezentacją, nie da się odliczyć.
Niestety, granica między reklamą a reprezentacją jest bardzo cienka. Widać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta