Jak legalnie pozbyć się dębu
Przedsiębiorca, który chce wyciąć rosnące na firmowej działce drzewo, musi mieć zezwolenie. Warto się o nie postarać, gdyż jego brak może oznaczać konieczność zapłacenia bardzo wysokich kar
Najczęściej drzewa wycina się, kiedy przedsiębiorca czy też osoba prywatna zamierza budować na działce, gdy zasłaniają one światło albo też zagrażają bezpieczeństwu, bo są chore lub już obumarłe.
Pozbywając się drzew, trzeba mieć zazwyczaj zezwolenie, którego brak może słono kosztować. Kwestie wycinania drzew regulują art. 83 – 90 ustawy o ochronie przyrody.
Z wnioskiem do gminy
Zezwolenie na wycięcie drzewa wydaje wójt, burmistrz, prezydent miasta (wyjątkowo robi to starosta lub wojewódzki konserwator zabytków). Wniosek w tej sprawie składa właściciel działki zamierzający wyciąć drzewo, którego wiek przekracza 10 lat (gdy zamierza to zrobić osoba, która nim nie jest, musi być do wniosku dołączona zgoda właściciela).
We wniosku powinno być podane: imię i nazwisko oraz adres posiadacza i właściciela nieruchomości, tytuł prawny do nieruchomości, nazwa gatunku drzewa, obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm, przeznaczenie terenu, na którym rośnie drzewo, przyczynę usunięcia oraz termin, kiedy właściciel zamierza to zrobić. Na wydanie zezwolenie czeka się różnie – dłużej w dużych miastach, krócej w mniejszych miejscowościach....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta