Koniec boomu na sushi
Jeszcze kilka lat temu lokale oferujące produkty kuchni japońskiej wyrastały jak grzyby po deszczu. Kryzys wymiata je z rynku
– Po kilku latach intensywnego wzrostu rynek sushi się ustabilizował. Jest on skoncentrowany przede wszystkim w Warszawie. Podobno w tym mieście jest już około 250 punktów sprzedających sushi – mówi Tomasz Romanik, prezes spółki Sakana prowadzącej siedem takich restauracji. Jego zdaniem, szansą na wzrost jest ekspansja do mniejszych miast. Tam rynek nie jest jeszcze nasycony. Barierą są jednak zdecydowanie niższe zarobki, a co za tym idzie mniejszy popyt na sushi.
Wydaje się jednak, że moda na kuchnię japońską już na trwałe zapanowała w naszym kraju. Z ostatniego badania Ipsos...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta