Migracja sposobem perswazji
Zmiana operatora i zakupy w Internecie pomogą małej firmie obniżyć koszty połączeń mobilnych
Badania pokazują, że około 85 proc. firm w Polsce to klienci telefonii komórkowych. Mobilny telefon jest jedynym aparatem w 47 proc. z nich. Co roku powstaje też kilkadziesiąt tysięcy nowych podmiotów z REGON, a i rynek telefonii mobilnej ciągle się zmienia. Co powinna o nim wiedzieć firma przymierzająca się do zakupu usługi lub zmiany operatora?
Małe firmy (z segmentu nazywanego SOHO) to dziś główny obszar jawnej konkurencji operatorów. Oferty dla nich są np. atrakcyjniejsze niż te dla klientów indywidualnych (tajemnicą poliszynela jest zresztą, że to rynek „Kowalskiego" stanowi główne źródło zarobku dla operatorów, a nie wymagający rynek biznesowy). To w ofertach dla firm pojawiają się najszybciej nowe modele terminali i kosztują mniej (choć nigdy w umowach rocznych) niż w taryfach dla klientów indywidualnych.
Aby zatrudniająca jedną – pięć osób mała firma poniosła jak najniższe koszty zakupu usługi telefonii komórkowej, musi przestrzegać kilku zasad. Po pierwsze – wszelkie zakupy należy robić przez Internet, korzystając ze stron WWW operatorów. Zakup wychodzi wtedy o około 10 – 20 proc. taniej niż wtedy, gdy firma korzysta z obsługi w sklepie.
Truizmem na rynku komórkowym jest, że „stary...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta