Jak kupić serwis społecznościowy
Zastrzeżenie możliwości przejęcia platformy internetowej wraz z użytkownikami w jej regulaminie znacznie ułatwi przeprowadzenie transakcji. Zapis taki nie byłby klauzulą abuzywną
Informacje o nabyciu przez Facebook za zawrotną kwotę 1 miliarda dolarów funkcjonującego od niespełna dwóch lat serwisu społecznościowego Instagram, opartego o mobilną aplikację umożliwiającą modyfikowanie oraz dzielenie się zdjęciami, wpływają na wyobraźnię nie tylko ludzi z branży.
Wspomniana transakcja jest też znakiem zmieniających się czasów wskazującym, że o komercyjnej wartości tego typu platform coraz częściej decydować będzie stworzona wokół nich społeczność.
Dotyczy to wszystkich internetowych serwisów społecznościowych, które bez wątpienia coraz częściej postrzegane będą w kategoriach atrakcyjnej inwestycji. Oczywiście im większa liczba użytkowników korzystających z danego serwisu internetowego, tym poziom tej atrakcyjności będzie większy. W rezultacie w transakcji nabycia serwisu internetowego tak naprawdę chodzi o użytkownika. Powstaje jednak pytanie, jak – patrząc z prawnego punktu widzenia – kupić użytkownika.
Prościej nabyć właściciela
W przypadku, gdy serwis internetowy prowadzony jest przez osobę prawną, np. spółkę z o.o., sprawa jest dosyć prosta. Sprzedaż serwisu można wówczas przenieść niejako poziom wyżej i zorganizować jako sprzedaż wszystkich udziałów w spółce działającej jako operator serwisu.
W praktyce nie zawsze będzie to jednak możliwe. Serwis internetowy może...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta