Mobilność, czyli e-bankowość 2.0
Innowacje | Tablety i smartfony są siłą napędową rynku technologii komunikacyjnych. I są to nie tylko gadżety – najlepszym przykładem ich użyteczności jest dynamicznie rozwijająca się bankowość mobilna. Połączenie urządzenia mobilnego i usług bankowych jest czymś naturalnym – przekonują specjaliści
Rozwojowi bankowości mobilnej sprzyja z jednej strony rosnąca popularność smartfonów (Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków tego typu urządzeń w Europie), których w 2015 roku według szacunków Pyramid Research będzie w Polsce ok. 8 mln, czyli ok. 60 proc. ogólnej liczby telefonów. To ogromny skok z 3 proc. w 2008 roku i ok. 13 proc. w 2010 roku. Z drugiej strony banki dostrzegły możliwość „przeniesienia" e-bankingu na ekrany komórek i tabletów – od kilku lat oferują coraz to nowsze sposoby na mobilne „bankowanie".
Teraz jednak już nie są to tylko specjalnie przystosowane do ekranów telefonów internetowe strony serwisów bankowych (tzw. wersje lekkie serwisów i systemów internetowych), ale specjalne aplikacje oferujące lepszą i bardziej zaawansowaną funkcjonalność. Jeszcze dalej poszedł Bank Pekao SA, który w grudniu 2011 roku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta