Chwilowe kłopoty polskiej motoryzacji
W 2013 roku spadek produkcji zostanie powstrzymany. Kolejny rok przyniesie wzrost – ocenia Pekao
Ten rok będzie dla polskich fabryk motoryzacyjnych najtrudniejszy – wynika z raportu „Sytuacja w branży motoryzacyjnej" przygotowanego przez Biuro Analiz Makroekonomicznych Banku Pekao.
Największe trudności mają dotknąć producentów aut osobowych i dostawczych, ale i dla nich w latach 2014–2015 prognozowany jest wzrost produkcji.
Przewagi polskich fabryk
Niewielki spadek aktywności w latach 2012–2013 analitycy Pekao zakładają dla producentów autobusów. W podobnej sytuacji znajdą się producenci ciężarówek, a w najbardziej komfortowej – producenci komponentów motoryzacyjnych, którzy nie odczują kryzysu.
98 procent produkowanych w Polsce aut trafia na eksport
– Polskie fabryki są w znacznie lepszej sytuacji niż znajdujące się na zachodzie Europy – uważa Krzysztof Mrówczyński z Pekao....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta