Coca-cola to ewangelia konsumpcjonizmu
Coca-cola fantastycznie potrafiła wejść w nasz rytuał świętowania i rozdawania prezentów - mówi Jacek Wasilewski, kulturoznawca z SWPS
Rz: Dziś mija 40 lat, odkąd rozpoczęto produkcję coca-coli w Polsce. Pija pan coca-colę?
Jacek Wasilewski: Tak, chociaż staram się tego nie robić. Jestem ofiarą magicznej wiary w to, że coca-cola pomaga na różne dolegliwości. W ogóle, gdy coś się staje marką kultową, to zawsze dorabiamy do niej legendy i staramy się zracjonalizować nasze korzystanie z niej.
Jak Coca-Cola stała się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta