Czytelnicy ufają gazetom
Ponad 80 procent czytelników gazet opiniotwórczych w Europie ufa informacjom, które w nich znajduje – wynika z badania, w którym brała udział „Rz”
Z badania, jakie Międzynarodowe Stowarzyszenie Marketingowe Mediów Informacyjnych (INMA) przeprowadziło na 9 tys. czytelników europejskich gazet, wynika, że 75 proc. osób ufa podawanym przez nie informacjom (patrz wykres).
– Bardziej skłonni ufać swojej gazecie są czytelnicy gazet opiniotwórczych – deklaruje to 83 proc. z nich, podczas gdy wśród czytelników pozostałych tytułów analogiczny odsetek sięga 66 proc. – podaje INMA w swoim raporcie.
Wśród tytułów, które wzięły udział w badaniu, są cztery polskie: „Rzeczpospolita", „Gazeta Wyborcza", „Fakt" i „Super Express" (przebadała je spółka Polskie Badania Czytelnictwa – PBC). Z innych krajów badane były m. in. brytyjski „The Guardian", francuskie „Le Figaro", brytyjski „Daily Mirror" i norweski dziennik „Aftenposten". – To, co wynika z tych badań, czyli fakt, że marki prasowe są...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta