Jak zaoszczędzić na ekologicznej firmie
Prośrodowiskowa postawa nie tylko poprawi wizerunek firmy lub nasze własne samopoczucie. Może też przynieść oszczędności w firmowym lub domowym budżecie.
Zarówno firmy, jak i odbiorcy ich produktów mogą zrobić dużo dla ochrony środowiska. Czasami trzeba do tego naprawdę niewiele. Wystarczy nieco zmienić swoje przyzwyczajenia (np. odłączać ładowarki telefonów lub laptopów od sieci, gdy nie są do nich podłączone urządzenia, w pomieszczeniach biurowych wprowadzić segregację śmieci).
Czasem wymaga opracowania nowej strategii, dokonania zmian w zakresie produkcji, logistyki, warunków sprzedaży. Co istotne działania proekologiczne mogą dać podwójne korzyści. Z jednej strony mogą to być korzyści finansowe – zarówno w skali działania firmy, jak i gospodarstwa domowego.
Z drugiej te wizerunkowe (dla przedsiębiorcy) lub związane z lepszym samopoczuciem, gdy czujemy, że zrobiliśmy coś dobrego. W tym przypadku dla środowiska naturalnego.
Firma + konsument
W ochronę środowiska, aby była ona naprawdę skuteczna, muszą włączyć się wszyscy. Często słyszy się o dużych firmach jako największych trucicielach, emitentach dwutlenku węgla i innych gazów. I może się wydawać, że oddziaływanie pojedynczej osoby na tle ich działalności nie ma większego wpływu na środowisko. I rzeczywiście działanie pojedynczej osoby praktycznie takiego wpływu nie ma.
Jednak to spojrzenie się zmienia, jeśli uświadomimy sobie, że nie ma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta