Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koniec dojenia Poczty Polskiej

26 listopada 2012 | Ekonomia | Agnieszka Stefańska
źródło: __Archiwum__

Ze słownika pocztowców znika zwrot „petent” i pojawia się „klient”. Spółka pracuje nad rozwojem usług internetowych i ubezpieczeniowych oraz robi porządek z umowami zewnętrznymi jeszcze z 1953 roku – mówi prezes Poczty Polskiej Jerzy Jan Jóźkowiak.

Rz: W piątek Sejm uchwalił nowe prawo pocztowe, otwarcie rynku w Polsce jest coraz bliżej. Czeka pan na ten moment spokojnie?

Liberalizacja zaczęła się w Polsce już kilka lat temu. Poczta Polska na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat oddała ok. 75 proc. najbardziej intratnego rynku, czyli usług paczkowo-kurierskich. To usługi najbardziej rentowne, które obecnie świadczą głównie prywatni operatorzy, osiągając w tym segmencie rentowność na poziomie ok. 9 proc. To bardzo dużo, u nas wynosi ona ok. 6 proc. Oddaliśmy też sporą część klientów umownych, z którymi umowy generują największy dochód. To oni de facto utrzymują Pocztę, bo obsługa klienta indywidualnego przynosi straty. Jednak w ostatnim czasie zatrudniliśmy nowe osoby, rozstaliśmy się z tymi, których podejście do klienta nam nie odpowiadało. Efekt? Udało się zdobyć duże kontrakty i odzyskać kilku masowych nadawców.

Na czym ma polegać zmiana wizerunku Poczty?

Przede wszystkim ze słownika pocztowców znika zwrot „petent" i pojawia się „klient", który jest głównym punktem odniesienia dla każdej rynkowej firmy. Daleko nam jeszcze do spełnienia wszystkich oczekiwań klientów, ale w szybkim tempie wprowadzamy zmiany. Już dziś ponad 10 tys. pracowników szkoli się z właściwej obsługi klientów i technik sprzedaży. Jeśli chodzi o...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9396

Wydanie: 9396

Spis treści

Życie Warszawy

Ekonomia

Air Berlin zapowiada więcej lotów do Polski
Argentyna broni się przed plajtą
Barometr cen: Domy na sprzedaż
Bogdanka ma nowego szefa
Centra usług polują na rzadkie języki
Co po cięciu cen gazu
Czemu nie chcą mieć dzieci
Fabryka Fiata w Tychach znowu przerywa pracę
Gdzie są lojalni klienci
Gorączkowa wojna o przystanki
Gwarancje nie są tanie, ale bardzo skuteczne
Inwestorzy znowu wierzą w chińskie akcje
Jak pobudzić gospodarkę? Podwyższając stopy procentowe
Jakie są szanse na hossę na giełdzie w przyszłym roku
Kalendarium gospodarcze
Kolejarze walczą o ulgowe bilety
Koniec dojenia Poczty Polskiej
Konsumenci w USA ogłosili koniec kryzysu
Liczba dnia: 29 mld osób przejechało po chińskich drogach
Lokata wygrywa z obligacją
Mokate coraz bliższe kolejnego przejęcia
Mądre oszczędności
Nie ma obniżki, nie ma klienta
Nikt nie kupuje polskiego węgla, bo jest za drogi
Obcokrajowcy sondują rynek
Ochrona przed ryzykiem w handlu
PKP chcą oddać jedną trzecią swoich dworców
Państwo kontra chwilówki
Podatkiem w łupki
Polskie innowacyjne firmy mogą trafić do Doliny Krzemowej
Prestiżowa siedziba jest najlepszą wizytówką firmy
Rosną przychody, spada rentowność firm
Rynek pracy rośnie na święta
SKOK pod nadzorem, aktywa ich funduszy spadają
Trzy giełdowe hity listopada
Tweet ministra trzeba wyjaśnić
Uniqa da maksymalną zniżkę po trzech latach bez szkody
W skrócie
Z pieniędzmi lepiej iść do banku
Zależność od gazu z Rosji mogłaby być mniejsza
Zamów abonament