Tablety wzmacniają magazyny
W USA tabletowe wydania zdecydowanie zyskują fanów. W większości przypadków wydawcy każą sobie za treści w aplikacjach na tablety płacić. Jest to jeden ze sposobów na nadrabianie spadków wpływów z wydań papierowych.
Podnoszone ostatnio prognozy sprzedaży tabletów (firma IDC podała, że w tym roku na świecie sprzeda się 122,3 mln tych urządzeń, a nie 117,1 mln, jak szacowała wcześniej) napawają nadzieją wydawców, zwłaszcza tych, którzy wydają magazyny.
Według firmy badawczej eMarketer tegoroczne wpływy reklamowe z cyfrowych magazynów sięgną na świecie 3,14 mld dol. Ma to się przyczynić do wzrostu całego rynku reklamy magazynów o 2,6 proc.
– Dla gazet sytuacja rysuje się nieco gorzej: 3,4 mld dol. wpływów z cyfrowych reklam nie pokryje strat z działalności na papierze i całkowite przychody z reklamy w dziennikach i tak jeszcze w tym roku spadną o 5,9 proc. – piszą analitycy eMarketera.
Wydawcy coraz szerzej stawiają jednak na wersje płatne, głównie te przygotowywane z myślą o tabletach. Z listopadowego badania firmy McPheters & Company wynika, że już 62 proc. tabletowych aplikacji magazynów i 59 proc. aplikacji gazetowych jest powiązane z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta