Zaostrzy się walka o odbiorców muzyki i filmów w Internecie
W lutym do Polski wejdzie serwis muzyczny Spotify, ale kolejnych graczy raczej nie ma się już co spodziewać – uważa szef Ipli i Muzo. Na rynku wideo w sieci ich właściciel Redefine nastawia się na rywalizację z YouTube'em.
Oferujące globalnie ponad 20 mln piosenek Spotify, z którego na świecie korzysta ponad 20 mln ludzi (w tym 5 mln płacących), wkroczy do Polski tuż po tym, jak działalność poważnie ograniczy serwis Last.fm. Właśnie podał, że w połowie stycznia zrezygnuje z oferowania darmowego streamingu radiowego. Branża interpretuje to jako ruch ograniczający koszty (za utwory nadawane w internetowym radiu trzeba płacić tantiemy), na który właściciel Last.fm (koncern CBS) zdecydował się po latach inwestycji w serwis.
Zdaniem Marcina Pery, prezesa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta