Biznes oszczędza na polityce
Niemieckie firmy łożą coraz mniej na partie polityczne. Interesują ich jednak nadal bliskie kontakty z politykami.
W minionym roku na kontach niemieckich ugrupowań politycznych znalazło się o jedną trzecią mniej pieniędzy przekazanych przez biznes niż rok wcześniej.
Było to odpowiednio 2,03 mln euro w 2011 roku i zaledwie 1,3 mln w roku ubiegłym. Jak na kraj będący największą gospodarką europejską, to sumy doprawdy śmieszne. Taka jest oficjalna statystyka, ale dotyczy ona wyłącznie przekazów ponad 50 tys. euro.
Jedynie takie dotacją są rejestrowane w Bundestagu i trafiają do opinii publicznej. O mniejszych nic nie wiadomo. Wiadomo jednak, że biznes utrzymuje ścisłe kontakty z politykami za pomocą prawie dwóch tysięcy zarejestrowanych przy Bundestagu organizacji lobbystycznych.
Bez szacunku
– Jedno jest pewne, wiele firm nie chce się utożsamiać z określonymi ugrupowaniami w trosce o swój wizerunek. A to dlatego, że partie polityczne cieszą się coraz mniejszym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta