Firmy kupują coraz mniej aut
Szansą na wzrost popytu byłoby pełne odliczenie od ceny samochodu podatku VAT.
Chwieje się rynek samochodów kupowanych przez firmy. To fatalny prognostyk dla polskiej motoryzacji: po głębokim spadku zakupów przez klientów indywidualnych, już tylko przedsiębiorcy podtrzymywali ruch w salonach aut. Tymczasem według najnowszego raportu Instytutu Samar, do którego dotarła „Rz", sytuacja zaczyna się pogarszać.
Skoda przed VW
Statystyki Centralnej Ewidencji Pojazdów (CEP) nie wyglądają co prawda tak źle. W ubiegłym roku przedsiębiorstwa w Polsce kupiły prawie 151,3 tys. nowych aut osobowych. To o 6,1 proc. więcej niż rok wcześniej. W rezultacie firmowe auta stanowiły 55,9...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta