Internet sposobem na kryzys
Coraz więcej konsumentów decyduje się na e-zakupy. Głównie dlatego, że widzą w tym szansę na oszczędności.
Według różnych badań na zakupy w sieci choć raz zdecydowało się ok. 75 proc. osób korzystających z Internetu. W wielu przypadkach nadal są to sporadyczne transakcje, ale grupa zdeklarowanych zwolenników takiej formy kupowania rośnie. W Polsce nadal niewiele ponad 60 proc. gospodarstw domowych ma dostęp do Internetu, co na tle innych państw europejskich jest wynikiem dosyć słabym.
Europa górą
Jednak z kolei, jak podaje organizacja Ecommerce Europe, pod względem dynamiki wzrostu e-handlu nasz rynek obok Czech to ścisła europejska czołówka. W 2012 r. tylko w tych dwóch krajach tempo wzrostu mogło nawet przekroczyć 30 proc., podczas gdy w Holandii było to jedynie 10 proc.
W sumie mieszkańcy Starego Kontynentu wydali w Internecie w 2012 r. 305 mld euro, 22 proc. więcej niż rok wcześniej. Wielka Brytania, Francja oraz Niemcy odpowiadają w sumie za 70...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta