Ofensywa działań społecznych
Dzięki programom UE polskie firmy mają więcej okazji, by usłyszeć o odpowiedzialnych praktykach biznesu.
Rosnąca liczba konkursów związanych ze społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstw (z ang. Corporate Social Responsibility – CSR), kolejne studia podyplomowe kształcące specjalistów z tej dziedziny i opublikowana w tym roku 8 marca „Lista 50 Kobiet Polskiego CSR" mogą sugerować, że przeżywa on w Polsce prawdziwy rozkwit, mimo spowolnienia gospodarczego i fali oszczędności w firmach.
Z optymizmem oceniają też kondycję CSR przedstawiciele organizacji pozarządowych, na czele z Forum Odpowiedzialnego Biznesu, które od lat zajmuje się społeczną odpowiedzialnością polskich firm – z perspektywy widać tu wiele pozytywnych zmian. W ich wprowadzeniu na pewno pomogło wsparcie finansowe z Unii, dla której zrównoważony rozwój biznesu jest jednym z priorytetów.
CSR wciąż mało znany
Unijne środki zapewniły w ostatnich latach finansowanie wielu projektów promujących CSR zarówno na poziomie krajowym, jak też lokalnym – dziesiątków warsztatów, spotkań, konferencji oraz konkursów. Przedsiębiorcy zainteresowani społeczną odpowiedzialnością biznesu mogli za darmo szkolić w tym zakresie swych pracowników, mieli bezpłatny dostęp do najlepszych dobrych praktyk w tej dziedzinie, mogli korzystać za darmo z narzędzi ułatwiających wprowadzanie CSR w firmie....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta