Odpowiedzialność przebija się do strategii polskich firm
Coraz więcej spółek włącza zasady troski o otoczenie w swój system wartości i stara się dostosować do nich sposób prowadzenia biznesu.
Niemal każda ze znanych, dbających o swój wizerunek firm na świecie, obok raportów finansowych publikuje dziś specjalne raporty CSR, w których opisuje cele i wyniki swej strategii społecznej odpowiedzialności biznesu. Jak wynika z analizy firmy doradczej KPMG, w 2011 r. już 95 proc. międzynarodowych korporacji mogło się pochwalić taką publikacją (rok wcześniej 83 proc.).
W międzynarodowych korporacjach strategia CSR – na poziomie globalnym, jak i lokalnym – stała się już nieodłączną częścią biznesowej strategii firmy. W ostatnich latach ten trend widać już także w Polsce, gdzie najpierw spółki córki globalnych korporacji, a potem duże firmy publiczne zaczęły traktować CSR jako stały element zarządzania. Nic dziwnego, bo duże spółki mają zarówno zagranicznych inwestorów, jak i kontrahentów, którzy pytają także o ich społeczną odpowiedzialność....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta