Innowacje słabą stroną klastrów w Polsce
Uczestnictwo w klastrze może przynieść firmom sporo korzyści, a jednak rozwój takich platform współpracy idzie w Polsce opornie
Pod pojęciem klastra kryje się, mówiąc w uproszczeniu, idea jednoczesnej współpracy i konkurencji grupy firm. Współpraca odbywa się na poziomie przygotowania produktów i usług, a konkurencja – na poziomie sprzedaży.
W klastrze firmy mogą przede wszystkich prowadzić projekty badawczo-rozwojowe, a więc dzielić koszty, które byłyby nie do udźwignięcia dla jednego podmiotu. Jednocześnie klaster zapewnia dostęp do biur, infrastruktury teleinformatycznej, naukowej i wysokiej klasy fachowców (często członkami klastrów są uczelnie i instytuty naukowe).
Członkowie klastra mogą skorzystać z transferu wiedzy w ramach szkoleń, prowadzić wspólne działania promocyjne i marketingowe, łatwiej zdobywać inwestorów itp. W sumie firmy,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta