W luksusie już po kryzysie
Globalny rynek towarów z najwyższej półki znowu szybko rośnie, co może wskazywać na poprawę sytuacji całej gospodarki.
Rynek towarów luksusowych przez lata uważany był za odporny na kryzysy, a w ich czasie jego obroty nawet rosły. Ale w ostatnich latach przeciągająca się dekoniunktura spowodowała, że nawet nastroje producentów najdroższych dóbr się pogorszyły. Wygląda jednak na to, że w branży zaczęło się ożywienie. Firma doradcza Bain&Co. jeszcze w maju prognozowała, że w tym roku rynek wzrośnie o 5 proc., do 2010 mld euro, jednak wyniki producentów za I półrocze sugerują, iż sytuacja poprawia się znacznie szybciej.
Wyznacznikiem są zwłaszcza raporty koncernu LVMH, który z markami Louis Vuitton, Dior, Fendi czy Givenchy jest zdecydowanym liderem rynku luksusowego na świecie. W I półroczu jego przychody wzrosły o 6 proc., do 13,7 mld euro. Zysk netto wprawdzie się zmniejszył – o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta