Drogi budują się zbyt wolno
Aby szybciej i sprawniej poprawiać jakość infrastruktury w Polsce, należy m.in. zmienić procedury przetargowe.
1. W ogonie świata
Pod względem jakości infrastruktury drogowej Polska w rankingu konkurencyjności World Economic Forum zajęła 73. miejsce na 144 kraje. Najgorzej oceniono jakość naszych dróg (tu jesteśmy na 124. pozycji). Według autorów rankingu nieco lepiej, ale również słabo rozwija się w Polsce transport lotniczy i morski.
2. Najważniejsze bariery
Zła jakość infrastruktury to poważna bariera dla przedsiębiorców, zwłaszcza tych, których działalność wiąże się z częstym przemieszczaniem się po kraju lub dostawami towarów dla klientów zagranicą. Osoby odpowiedzialne za logistykę w firmach najczęściej narzekają na brak rozbudowanej sieci autostrad i dróg ekspresowych oraz przerwy w odcinkach kluczowych tras. Wskazują też na zły stan nawierzchni, który utrudnia terminowe dostawy i zwiększa awaryjność pojazdów. Problemem jest też brak dogodnych połączeń lotniczych i morskich z Polski do krajów Europy. Często trzeba dotrzeć najpierw np. do Niemiec, aby stamtąd wyruszyć dalej.
3. Przedsiębiorcy apelują o zmiany
Przedstawiciele biznesu dostrzegają, że w ostatnich latach jakość infrastruktury w Polsce się poprawiła. Ich zdaniem należałoby lepiej zadbać o budowę pełnych tras i przewidywanie natężenia ruchu na odcinkach modernizowanych lub będących...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta