Polskie tablety made in China
W ciągu sześciu lat ekspansji produkty GoClever, poznańskiego producenta elektroniki, trafiły do dwóch milionów klientów w Europie
Firma GoClever zasłynęła wiosną ubiegłego roku, kiedy jej tablety, jako jedne z pierwszych w Polsce, trafiły do sklepów sieci Biedronka i rozeszły się jak świeże bułeczki. Powód? Cena – 369 zł, która wówczas była zaskakująco niska.
Dzisiaj według IDC grubo ponad połowę tabletów kupowanych w Polsce stanowią urządzenia poniżej 600 zł, tak więc niski koszt tego gadżetu nikogo nie dziwi. Wtedy był to jeden z pierwszych zwiastunów nowej ery.
– Nasz pierwszy tablet trafił na rynek w grudniu 2010 roku jako reakcja na pojawienie się iPada – opowiada Roman Panek, wiceprezes poznańskiej firmy GoClever i jeden z jej założycieli. – Początkowo sprzedaż była niewielka, ale wszystkie nasze prognozy mówiły o wzroście popytu, jaki ma nastąpić w ciągu kilkunastu miesięcy. Przygotowywaliśmy się do niego w 2011 roku, a w 2012 roku sprzedaliśmy w Polsce aż 180 tys. tabletów – podkreśla.
50 produktów
Liczba wszystkich tabletów rozprowadzonych w ubiegłym roku przez GoClever sięga 420 tys., bo firma prowadzi sprzedaż również w ponad 20 krajach europejskich, w tym w Niemczech,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta