Wódka coraz mniej popularna nad Wisłą
Polacy ograniczyli zakupy czystej. Słabnie też popyt na smakowe trunki.
Niemal 4,8 mld zł przeznaczyli Polacy na wódkę w pierwszej połowie 2013 roku – wynika z danych firmy badawczej Nielsen. W tym samym czasie rok wcześniej nasze wydatki były o około 200 mln zł wyższe. Sprzedaż, liczona w litrach, zmalała w tym czasie o blisko 5 proc.
Zaskoczeniem nie jest mniejszy popyt na wódkę czystą. Ta bowiem już od dłuższego czasu traci udziały w rynku mocnych alkoholi. Jednak w pierwszych sześciu miesiącach tego roku o nieco ponad 1 proc. niższa niż rok wcześniej była także sprzedaż wódek smakowych. Jeszcze w pierwszym kwartale 2013 r. ich sprzedaż zwiększyła się o 1 proc.
Branża mniejszą sprzedaż wódek smakowych w drugim kwartale tego roku tłumaczy m.in. wysoką bazą sprzed roku. Popyt na nie był...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta