Klienci biur podróży nie czują kryzysu
Turystyka | Wprawdzie turyści kupowali w mijającym sezonie wycieczki późno, ale płacili za nie więcej. Dzięki temu biura podróży miały udany sezon.
Kilka czynników sprzyjało wyjazdom zorganizowanym. Po pierwsze, obyło się bez wstrząsów w postaci upadków biur podróży (nie licząc GTI i małego R'Turu) oraz linii lotniczych (pamiętne OLT), a sytuacja w większości krajów, do których wyjeżdżają polscy turyści, była na tyle stabilna, że nie odstraszyła klientów. Owszem, w Egipcie w szczycie sezonu wojsko obaliło prezydenta i przejęło władzę, ale poza Kairem i kilkoma miastami właściwie nie zauważono zmiany. Pomogły też na pewno stabilne ceny paliwa.
Duzi mają więcej
Najbardziej zyskały firmy o znanych, dobrze kojarzonych markach. Itaka, Rainbow Tours, Neckermann mówią o kilkunasto, a nawet kilkudziesięcioprocentowym wzroście liczby turystów. – Sezon, który liczymy jako okres od listopada zeszłego roku do końca października tego roku, jest dużo lepszy, niż oczekiwaliśmy – przyznaje Piotr Henicz, wiceprezes Itaki, największego biura...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta