Mały przewoźnik jeździ bez reguł
Kierowcy prowadzący działalność gospodarczą, którzy nie mają licencji na transport drogowy ani zaświadczenia o wykonywaniu przewozów na potrzeby własne, nie odpowiadają za naruszenia czasu pracy
Resort transportu wyjaśnił pierwsze wątpliwości związane z nowelizacją czasu pracy kierowców samozatrudnionych. Po pierwsze nowe przepisy obejmują tylko pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej (dmc) powyżej 3,5 tony lub przystosowane do przewozu ponad 9 osób. Pod drugie, gdy kierowca nie ma uprawnień do prowadzenia działalności transportowej, to za jego czas pracy odpowiada przewoźnik.
Kogo to obejmuje
Od 16 lipca b.r. zakres stosowania ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (tekst jedn. DzU z 2012 r, poz. 1155 ze zm., dalej ustawa) rozszerzono na przedsiębiorców osobiście wykonujących przewozy drogowe oraz osoby niezatrudnione przez przedsiębiorcę, lecz osobiście wykonujące przewozy drogowe na jego rzecz. Poświęcone temu art. 1 ust. 1a i 1b ustawy odwołują się do definicji przewozu drogowego z art. 4 pkt 6a ustawy z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (DzU z 2012 r., poz. 1265 ze zm.).
Regulacja ta pod pojęciem przewozu drogowego mieści transport drogowy, niezarobkowy przewóz drogowy oraz inny przewóz drogowy w rozumieniu rozporządzenia WE nr 561/2006. Odwołanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta