Luksus nadjeżdża cicho
Producenci najdroższych aut szykują prawdziwą ofensywę pojazdów z napędem hybrydowym.
Tylko jeden lekko obity mini wyprodukowany w 1974 roku jeździ po terenie Targów Motoryzacyjnych w Frankfurcie z tradycyjnym benzynowym silnikiem. Reszta to hybrydy. Ale przede wszystkim auta z napędem elektrycznym.
Zupełnie inaczej słychać w takim pojeździe muzykę, a jedynym hałasem jest chrzęst opon. Bo luksus jeździ cicho.
Żeby przejechać się największą nowością bawarskiego koncernu – BMW i3 – czyli autem, które miało światową premierę tego lata jednocześnie w Londynie i Pekinie, trzeba ustawić się w długiej kolejce. Ulrich Kranz, wiceprezes BMW odpowiadający za segment aut elektrycznych, nie ukrywa, że to nie koniec ekspansji koncernu w tym segmencie. – Mamy i8, mamy i3. To pokazuje, że między tymi autami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta