Większa płynność i dostępność
Popularność leasingu w Polsce wzrasta, ponieważ firmy dzięki temu modelowi płatniczemu osiągają większą płynność finansową, poza tym łatwiej go uzyskać niż kredyt. W leasing chętnie brane są m.in. samochody oraz urządzenia biurowe.
Rośnie wartość
W leasing można wziąć praktycznie wszystko, co podlega amortyzacji – od maszyn produkcyjnych i urządzeń biurowych, po meble, samochody. Polskie firmy najczęściej leasingują samochody.
– Obserwujemy postępujący wzrost zainteresowania leasingiem aut, nie tylko wśród dużych przedsiębiorstw. Ich właścicielom zależy na większej elastyczności i korzystnych warunkach użytkowania samochodów, które oferują zewnętrzni dostawcy usług. Według danych Związku Polskiego Leasingu wartość finansowania leasingu pojazdów w kraju w pierwszych trzech kwartałach 2013 r. wyniosła 14,2 mld zł. Oznacza to wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku o około 1,97 mld zł – mówi Bartłomiej Dębski, prezes zarządu Cartrack w Polsce, jednego z liderów monitoringu GPS, utrzymującego kontakt z tysiącami firm posiadających na całym świecie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta