Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Żadnej opcji nie wykluczam

13 listopada 2013 | Ekonomia
autor zdjęcia: Piotr Guzik
źródło: Fotorzepa

Na razie nie mam w planach sprzedaży jakiegokolwiek brandu. Na zakupy patrzę przychylniejszym okiem. Obserwuję rynek i szukam okazji – mówi właściciel koncernu FoodCare w rozmowie z Katarzyną Kucharczyk.

Rz: Jak ocenia pan sytuację gospodarczą w Polsce, czy najgorsze już za nami?

Ocenę ogólnej sytuacji gospodarczej pozostawiam analitykom i profesorom ekonomii. Dla mnie najbliższy jest rynek spożywczy, który obserwuję i na którym aktywnie działam od ponad 30 lat. Na rynek ten ogromny wpływ ma nie tylko koniunktura, ale też np. pogoda. Przykładowo, tegoroczne intensywne, ale krótkie lato sprawiło, że popyt na napoje był niższy od oczekiwanego. W FoodCare stale odnotowujemy jednak wzrost eksportu, dlatego sezonowe fluktuacje sprzedaży w Polsce w coraz mniejszym stopniu nas dotyczą. W przyszłość patrzę  z optymizmem. Liczę, że sytuacja gospodarcza w Polsce będzie się systematycznie poprawiać. Rozwój mojej firmy postrzegam jednak w kategoriach globalnych.

Które z waszych marek mają największy potencjał rozwoju?

Stawiam na rozwój wszystkich z równą intensywnością. Obecnie jednak najwięcej uwagi poświęcam „najmłodszym dzieciom", czyli stosunkowo nowym, ale już bardzo silnym brandom w portfolio. Mam tu na myśli...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9688

Wydanie: 9688

Spis treści
Zamów abonament