Nagrody przyznane w programie lojalnościowym nie podlegają PIT
Świadczenia dokonywane przez fundację na rzecz klientów – osób fizycznych, w ramach prowadzonych przez nią działań marketingowych służących budowaniu oraz podtrzymywaniu pozytywnych relacji z wybranymi nabywcami, to wygrane uzyskane w sprzedaży premiowej. Ich wartość nie jest dochodem dla osób, które je otrzymały.
Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Łodzi z 6 listopada 2013 r. (IPTPB1/415-538/ 13-4/MAP).
Fundacja ma zamiar prowadzić program lojalnościowy. Celem tego programu ma być podtrzymywanie pozytywnych relacji pomiędzy klientem – turystą a partnerami programu, którymi będą m.in. hotele, pensjonaty, gospodarstwa agroturystyczne, biura podróży itp. Zgodnie z zasadami programu uczestnicy (klienci) za korzystanie z usług oferowanych przez partnerów programu będą uprawnieni do otrzymania punktów premiowych. Punkty te będą gromadzone na karcie klienta i po zebraniu odpowiedniej ich liczby klient będzie mógł je wymienić na nagrody (gadżety, voucher). Wartość pojedynczej nagrody przekazanej w programie nie będzie przekraczać kwoty 760 zł. Jak wskazała we wniosku fundacja, program będzie w całości zarządzany przez nią, jednak wszystkimi kosztami prowadzenia programu ostatecznie będą obciążani partnerzy programu jako jego faktyczni beneficjenci.
Biorąc pod uwagę powyższe, fundacja wystąpiła do organu podatkowego o potwierdzenie, że nagrody przekazane w programie można potraktować jako...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta