Sport tworzy markę Polska
Debata | Dziś zawodnicy nie tylko walczą o medale. Bardzo mocno promują nasz kraj poza jego granicami.
Maksymilian radzimirski
Czy dzięki ostatnim osiągnięciom naszych zawodników możemy już mówić o marce Polska? Skąd czerpać wzorce? O tym dyskutowali uczestnicy debaty „Rola sportu, marketingu sportowego w budowaniu marki Polska tak w Polsce, jak i poza naszym krajem", zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą".
– Za wcześnie mówić, że istnieje jednoznacznie kojarzona marka Polska. Po 25 latach od zmiany systemowej możemy powiedzieć, że dopiero jesteśmy gotowi, by budować markę Polska w oparciu o sport – twierdzi Robert Korzeniowski, czterokrotny mistrz olimpijski w chodzie, a obecnie dyrektor biura ubezpieczeń rynku sportowego Mentor SA.
Jego zdaniem rozpoznawania Polski w świecie, a tym samym rozwoju jej marki, można się doszukiwać w tenisie, głównie dzięki Agnieszce Radwańskiej, w skokach narciarskich, gdzie króluje Kamil Stoch, oraz – za sprawą Justyny Kowalczyk – w narciarstwie biegowym. Jesteśmy rozpoznawalni w szeroko pojętych sportach motorowych i w o wiele mniej znanych konkurencjach lotniczych. Jesteśmy mocni w siatkówce. Ale nie istniejemy jako reprezentacja w najpopularniejszych na świecie dyscyplinach – piłce nożnej, koszykówce.
Zdaliśmy egzamin jako gospodarze
Polska jest obecnie w najlepszym momencie do budowania marki za pomocą sportu. Przyczyniają się do tego nie tylko zawodnicy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta