Dziś pracownik, jutro odkrywca
Zarządzanie | Firmy starają się zachęcić ludzi do wymyślania nowatorskich rozwiązań. Z pomocą idą im nowe technologie.
Anita Błaszczak
16 kampanii, 5513 uczestników i 482 zgłoszone pomysły – to bilans pięciu miesięcy funkcjonowania w PKO Banku Polskim wewnętrznej e-platformy Centrum Innowacji. Bank wprowadził ją w październiku ubiegłego roku, by wdrożyć popularną na świecie lat ideę crowdsourcingu, czyli sięgania do mądrości tłumu – w tym przypadku ok. 25 tys. pracowników w prawie 1200 oddziałach w całym kraju.
Choć crowdsourcing jest stosunkowo młodym terminem, idea angażowania pracowników w szukanie nowych rozwiązań ma długą tradycję w firmach, szczególnie tych znanych z innowacyjności (jak 3M czy Google). Również w Polsce przybywa pracodawców, którzy starają się pobudzić kreatywność załogi.
Lista skarg i wniosków
Sergiusz Sawin, partner w firmie doradczej Innovatika, twierdzi, że w Polsce po raz pierwszy duże zainteresowanie pracodawców zbieraniem pomysłów pracowników widać było przed światowym kryzysem 2008/2009. Wtedy wiele firm sięgało po intuicyjne rozwiązanie, uruchamiając tzw. skrzynki pomysłów – tradycyjne lub wirtualne. Jednak taka formuła zamiast ciekawych projektów przynosiła często rozczarowanie.
– Menedżerowie dostawali do oceny dziesiątki, a czasem setki pomysłów zwykle niepowiązanych z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta