Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gaszenie pragnienia to już za mało

24 marca 2014 | Dobra Firma
Produkcja przemysłowa nie oznacza, że napój musi być jak spod sztancy
źródło: 123RF
Produkcja przemysłowa nie oznacza, że napój musi być jak spod sztancy

Przemysł spożywczy | Sukces na rynku napojów mogą odnieść nie tylko duże firmy. Liczą się oryginalny pomysł i receptura.

Beata Drewnowska

Relaks, pobudzenie, poprawa wyglądu i odchudzanie – lista właściwości napojów funkcjonalnych jest długa. Generalnie chodzi o to, aby oprócz gaszenia pragnienia zawierały one składniki poprawiające funkcjonowanie organizmu.

Produkty prozdrowotne od wielu lat modne są w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej. W Polsce ich rynek dopiero się rozwija, a to oznacza, że jest na nim miejsce na nowe marki i producentów.

Według firmy badawczej Euromonitor International w tym roku Polacy wydadzą na napoje funkcjonalne – w tym m.in. na napoje energetyczne jak red bull czy tiger – prawie 2,2 mld zł.  Jeszcze w 2011 roku rynek ten wart był ok. 1,9 mld zł. Znacznie szybciej niż średnia dla całego rynku rośnie popyt na wciąż niszowe wody funkcjonalne. Euromonitor zakłada, że w tym roku ich sprzedaż zwiększy się o prawie 14 proc., do 37,5 mln zł.

Dla młodych i aktywnych

Przykładem firmy, która odniosła sukces dzięki produktom funkcjonalnym, jest krakowski Oshee. Połowa jego sprzedaży to napoje izotoniczne, zwane także napojami dla sportowców. W 2013 roku Oshee wyprzedził markę Powerade należącą do Coca–Coli i został najczęściej kupowanym izotonikiem w Polsce. Spółka oferuje również m.in. wody z witaminami czy napoje pobudzające pod marką Vitamin Energy. W 2014 roku przychody Oshee mogą sięgnąć 100 mln zł wobec ok. 60...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9796

Wydanie: 9796

Spis treści

Media planet

Zamów abonament